Jeg blogger om interiør, oppussing, hage og små ting i hverdagen.
Setter stor pris på at nettopp du besøker bloggen min.

fredag 13. juli 2012

Sushi på menyen

På sommerfesten vi hadde i helgen var det
SUSHI på menyen.
Jeg laget alt selv - 220 biter totalt. Tok litt tid, men så gøy når man har gjort det selv:))


Laget sushi med salmalaks, tunfisk og kamskjell.
Sushi rullene hadde i tillegg til fisk, ris og tang også avokado eller agurk.




Fikk dessverre ikke tatt bilde før etter at alle hadde forsynt seg en gagn.
Glassene til venstre inneholder soyasaus og til venstre er det syltet ingefær.
Wasabi laget jeg som små " kuler "som de kunne ta til seg.

Mange prøvde sushi for aller første gang - mange likte det godt, men alltid noen som ikke 
kan ha det. Til de som ikke liker sushi var det kokte pølser - det kan stort sett alle ha:))

I LOVE my sushi:)))

Nå skal jeg snart ha hjemmelaget blåskjellsuppe - ungene, mann og svoger har plukket 
skjellene selv. Det er Sørlands sommer for meg:)))

Tenkte jeg på tampen skulle delta i konkurransen hos Ekte interiør.
Så " kjøp senger, madrasser og puter fra Tempur og invister i god nattesøvn".
Tempur sine puter er gode for nakken ( min personlige mening).

3 kommentarer:

  1. Det så sannelig lekkert ut!:) Jeg elsker sushi og nå fikk jeg lyst på et brett, hihi.
    Sikkert god den blåskjellsuppa di også:)
    Ha en fin fredagskveld skjønne deg;)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Kjempefine sushibiter! For en jobb du har gjort. :) Fin link i min konkurranse også. God Sørlandssommer videre!

    SvarSlett
  3. Åh, jeg bare elsker sushu, spesielt hjemmelaget, ingenting slår den! Men det tar tid.... så jeg er veldig imponert over deg nå, sååå mange biter... jøyemeg...:)))

    Jeg(ikke vi)her, spiser gjerne sushi 4-5 ganger i mnd, det er supergod og sunn mat:)

    God helg!

    Klem!

    SvarSlett