Jeg blogger om interiør, oppussing, hage og små ting i hverdagen.
Setter stor pris på at nettopp du besøker bloggen min.

tirsdag 17. juli 2012

Sommersøtt og lokale pirater

Om sommeren er vi trofaste kunder hos 
bakeren i byen vår, Langermyr.
Bakeren i Farsund er videre kjent for sin sjenerøsitet.
Kjøper du noe der får du alltid en bolle eller smultering el med på kjøpet.
Dette er særlig populært hos ungene som gjerne blir med å handle der.
Er alle 3 ungene med, så får alle 3 noe godt i hånda - vet faktisk ingen andre plasser som 
gjør det.

Her om dagen da mannen og minsten hadde vært å kjøpt frokost kom de hjem med
en pose pikekyss som de hadde fått med hjem gratis.
Jeg liker ikke så godt disse, men de er fine til pynt:)


Ekstra fine blir de i blomsterskålen fra Green gate.


I dag er det Kapernatt i Farsund - da blir det mye smell i byen.
Det fremføres skuespill i byen som omhandler et sjøslag der lokale pirater kapret et engelsk
fartøy. Dette var i perioden rundt Napoleonstiden. Farsund og særlig Loshavn var kjente for å drive kapring av skip som gikk forbi Lista. De hadde lov av Kongen i Danmark til å drive på med dette.
Butikkene har oppe til 24.00 og det pleier å være masse folk i byen:)).

På lørdag var vi på sjørøvertokt med Adella og kaptein Torjus.
Det var skikkelig gøy, særlig for Haakon, som var med for første gang.



Har kommet meg på Instagram også nå - følg meg gjerne. Jeg heter byfrua der også:))




3 kommentarer:

  1. Husker alltid den bolla med,knallkjekkt å få ein liten bolle med på lasset:)
    Så gøy med piratdagene,alltid kjekkt når det skjer noko:)

    Forsatt fin dag til deg!
    Klem Lillian

    SvarSlett
  2. Så koselig å få noe med-skjønner det er ekstra spennende for ungene og være med innom hos bakeren;)
    Artig med piratdager-det blir vel midt i blinken;)

    Fin dag videre!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Å no sakna eg å ha ein lokal bakar i bygda!

    Herlege sommarbilete.
    Takk for besøket hjå meg, kjekt!!

    SvarSlett