Jeg blogger om interiør, oppussing, hage og små ting i hverdagen.
Setter stor pris på at nettopp du besøker bloggen min.

torsdag 28. juni 2012

Utemøbler på plass

Da har vi endelig fått utemøbler på plass.
Det har vært utrolig mye frem og tilbake. Skikkelig vanskelig å bestemme seg 
for hva som passer best for oss og hva som er enklest å lagre.
Vi har vært innom det meste men har nå endt opp med
to kabeltromler til bord og stoler fra Jysk.
Kabeltromlene er i to forskjellige størrelser, med hjul på ble det helt topp.
De kan nå flyttes enkelt rundt på verandaen.



Rundt det store bordet har vi plassert 4 stoler, men vi kan få plass til 6 stoler.


Det lille bordet står litt lenger borte og har fått en stol på hver side:).
Bordene har jeg planer om å beise i en lys farge. Noen som har erfaring med behandling av kabeltrommelbord?

De siste dagene har jeg begynt å male stakikkgjede - det er jo bare utrolig kjedelig!
Mens jeg har malt har mannen snekret ny trapp fra den nye terassen og opp til garasjeverandaen.


Trappa ble mye bredere og stødigere enn den som tidligere var der.

Hadde meg en liten runde i hagen nå i kveld.
Koser meg med å knipse bilder fra blomstene som blomstrer:)




I kveld blir det fotballkamp og hekling - må nesten heie på Tyskland.
Jobber sammen med flere tyskere, så heier for deres skyld:)

I morgen er det fredag igjen - godt med helg og bare en uke igjen til ferie:))
På lørdag har mannen bursdag - er så utrolig spendt på om han liker pakken fra meg.
Skal vise dere det på søndag:)).

Bli gjerne med på sommerlotteriet mitt - trekning 09. Juli:))

9 kommentarer:

  1. Såå stilig med kabeltrommel som bord!
    Og nydelig uteplass dere har :)

    Skriver meg på sommerlotteriet.

    Fin kveld til deg!

    Klem

    SvarSlett
  2. Heisann:)
    Koselig blogg du har! så jeg følger deg videre:)
    Nydelig uteplass og kabeltromlene er bare såååå flotte!
    Har selv 3 stk ute og 3 inne:))
    Den ene inne delte jeg i to og nå er den blitt til to nattbord:)
    Ha en fin fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Så fine bilder:)
    Jeg elsker kabeltrommelen din! Synes dem er så fine og den blir sikkert
    veldig fin med beis også:)
    Kjempefin trapp som mannen din har snekret også:)
    Ha en fin kveld videre!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Fine sommermøbler.
    Hva skulle vi gjort uten kabeltromler? Hi,hi...

    Kos deg i sommerkvelden - nå gjelder det bare å nyte soltimene :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Så kult det var med kabeltromlene!!!

    Det ble så fint ute hos dere, masse arbeid dere har gjordt! Ja, det har visst vi også ;o) Men det er jo kjekt når det blir ryddig og fint uterom da!!

    Ha ei flott helg!!

    SvarSlett
  6. Det er så flott hos dere. Fine møbler. Å male stakitt r det kjedeligste som finnes, men det blir fint etterpå da. Jammen er mannen god til å snekre. Ha en fin helg og bursdagsfeiring.
    D

    SvarSlett
  7. Hei søte vennen :)

    Dere har det virkelig fint ute :) Så koselig :) Og for en utrolig utsikt :)

    Så fint med kabeltrommel til bord, det er så stilig :) Jeg så akkurat på en annen blogg at de var fine å olje inn, gjerne olje med litt farge. Den jeg så var oljet inn i hvitfarget olje, og ble kjempefin :)

    Gleder meg til å se gaven til mannen din :) Gratulerer så mye med dagen til han i morgen :)

    Kos dere masse med bursdagsfeiring og sommer, vennen :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvarSlett
  8. Herlige bilder! Stilig bord dere har og ja utrolig utsikt!
    Ha en flott helg! klem Hege

    SvarSlett
  9. Så fine utemøbler! Det blei jo skikkelig kult syns jeg. Det er søren ikke lett å finne noe som passer alltid. Her får dere det nok koselig utover sommeren..

    Fin reportasje om byen din i Fvn i dag også.. Og gratulerer så mye til mannen;)

    Hilsen Turid

    SvarSlett